Nære venskaber og sundt liv i trygge omgivelser

Venskaber er vigtige for børns trivsel

Udvikling af børnenes indbyrdes relationer og relationen til de voksne arbejder vi med hver dag med. Vi hjælper børnene med at få øje på hinanden ved at arbejde i små grupper på tværs af stuerne i huset. De voksne tager ansvaret for at knytte varme, nære bånd til børnene og mellem børnene ved at være nærværende, fysisk tæt på og trøste når ked af det heden overmander, hele dagen.

Sundt liv er basis for energiske og glade børn

Daglig morgengymnastik og aktiv leg på legepladsen kendetegner vores hverdag. Vi har fokus på at børnenes motoriske udvikling bl.a. er væsentlig for udvikling af sproget og øger deres glæde ved brug af egen krop. Vores frokostordning fra Fru Hansens kælder bidrager også til at højne børnenes energiniveau. Med sund varieret kost hele dagen sikrer vi børnene ’benzin’ nok til at deltage aktivt i de mange store og små fællesskaber.

Trygge børn i forudsigelige omgivelser

En tryg og forudsigelig hverdag for nye børn er alfa og omega for en god opstart og for barnets fremtidige trivsel. Vi vægter en længere og uddybende samtale med jer om jeres barn inden opstart, for vi i fællesskab kan bygge den bedste bro mellem barnets hjemmeliv og til børnehaven. Jeres viden og erfaring med jeres barn er afgørende for vores forståelse og fremtidige samarbejde om barnets trivsel - læring, udvikling og dannelse.

Fakta om Stjernehuset

Vi er en kommunal børnehave med plads til 50 børn heraf 6 ressourcepladser. Ressourcepladserne er for børn, som i en periode har brug for ekstra støtte, for at blive inkluderet i fællesskaber. Børnene er fordelt på 3 grupper. I det daglige leger og deltager børnene i aktiviteter på tværs af grupperne ud fra interesser og behov.