Aktiviteter og traditioner i Stjernehuset året rundt

Frokostgymnastik sætter dagen i gang

Lysten til fysisk aktivitet grundlægges i barndommen og børn elsker at voksne deltager i aktiviteten. Hver dag kl. 12.30 mødes alle børn og voksne i på legepladsen, hvor vi sammen får pulsen op til musik og sanglege.

Traditioner afholdes for både børn og familie

Hvert år sine faste traditioner. Udover de aktiviteter vi holder med jeres børn afholder vi hvert år også forskellige fælles aktiviteter med jer og jeres nære familie. Det er med til at bygge bro mellem barnets hverdag i Stjernehuset og jeres familieliv.

For børnene i børnehaven

• Fastelavn – i februar
  • Karneval i Aalborg Øst – i maj
  • Skolegruppe afslutning – i juni
  • Motionsdag – fredag i uge 42
  • Fælles leg for alle børn i Dagtilbud Øst – i oktober
  • Jul – i december med drillenisse, Julegudstjeneste, finde julemanden og så videre.

Arrangementer for familien

• Kaffedage – i februar/marts
  • Bedsteforældredag – I maj
  • Sommerfest – I juni
  • Julehygge med Lucia – den 13. december

Traditioner er der nok af

Bestyrelsen arrangerer også forskellige aktiviteter i løbet af året, for eksempel halloweenfest, Fix-Up-Dag og det årlige forældremøde.

Desuden deltager vi i aktiviteter i nærområdet på biblioteket, den fælles fodboldturnering i dagtilbuddet, kirkegang ved juletid og overgangsaktiviteter med Tornhøjskolen.